header image
random1.jpg
Bezoekers: 283285
Er zijn 3 gasten online
Voorpagina arrow Schema groep C/D
Schema groep C/D
Geschreven door Loopsport Matenpark   
08 Apr 2015 om 14:47

Wil je niet meer dan 5km lopen of heb je een blessure gehad, sluit dan gewoon aan bij de trainingen. Het schema kan altijd iets aangepast worden op de avond. 

Je kan met de groep meelopen, maar lukt dat niet dan loop je de trainingen gewoon lekker zelf. Kijk dan wel in de juiste kolom passende bij jouw niveau. Tijdens diverse trainingen is trainster Fiona Markus vanaf de sporthal aanwezig (cursief in het schema). Loop je met een rustiger groep mee denk dan aan het 'samen-uit-samen-thuis-principe'. 

Zie volledig schema 

Toelichting kolomindeling in schema

  • Kolom 1: weekdatums
  • Kolom 2: trainingen en huiswerk voor lopers tussen de 5 en 10km "rustig aan". (2e huiswerktraining is een optie, niet verplicht)
  • Kolom 3: trainingen en huiswerk voor de D-lopers op de genoemde trainingsmomenten. (2e huiswerktraining is een optie, niet verplicht!)
  • Kolom 4: trainingen en huiswerk voor de C-lopers. Duurlopen afhankelijk doel (vandaar C1, C2 en C3)
  • Loop je grofweg 5 a 8km, dan zijn 2 trainingen voldoende, de 3e training is dan een optie.
  • C1-groep: traint richting 10km (iets gevorderd)
  • C2-groep: traint richting 15km (gevorderd)
  • C3-groep: traint richting 21km (gevorderd)
  • Snap je het schema niet, neem contact met me op!

Meer informatie over niveaugroepen 
Zie hier voor de trainingstijden (let op: in de zomerperiode aangepast! )

Notitie bij individueel gebruik van het schema
Tijdens de gezamenlijke trainingen  is de training altijd zo opgezet dat je altijd mee kan...ook al heb je je dag eens niet. Laat je dus vooral niet afschrikken. Het schema is slechts een richtlijn om alles in goede banen te leiden en voor jullie een fijne stok achter de deur. Altijd goed naar het lichaam blijven luisteren.


 

Laatst bijgewerkt ( 14 Apr 2015 om 10:14 )