header image
random1.jpg
Bezoekers: 228811
Er zijn 9 gasten online
Voorpagina arrow Schema groep C/D/E
Schema groep C/D/E
Geschreven door Loopsport Matenpark   
25 Apr 2014 om 14:47

Geniet van de zomer met kortere duurlopen en lekker tempowerk!
2 weken niet-lopen is best OK. Pak daarna het hardlopen wel weer snel op om het ritme te behouden.

Je kan met de groep meelopen, maar lukt dat niet dan loop je de trainingen gewoon lekker zelf. Kijk dan wel in de juiste kolom passende bij jouw niveau. Tijdens diverse trainingen is trainster Fiona Markus vanaf de sporthal aanwezig (cursief in het schema). Loop je met een rustiger groep mee denk dan aan het 'samen-uit-samen-thuis-principe'. 

Zie volledig schema 

Toelichting kolomindeling in schema

  • Kolom 1: weekdatums
  • Kolom 2: trainingsmomenten in groep of huiswerktraining ter inspiratie
  • Kolom 3: trainingen en huiswerk voor de D-lopers en E-lopers op de genoemde trainingsmomenten. 2e huiswerktraining is een optie, niet verplicht!
  • Kolom 4: trainingen en huiswerk voor de C-lopers. 2e huiswerktraining is een optie, niet verplicht! Duurlopen afhankelijk doel (vandaar C1, C2 en C3)
  • Train je voor een afstand meer dan 10km dan zijn 3 trainingen in de week noodzakelijk. 
  • C1-groep: traint richting 8km
  • C2-groep: traint richting 10km
  • C3-groep: traint richting 15km
  • Ben jij nu een D-loper en wil je ook richting de 10km trainen? Laat je dan door Fiona adviseren.

Meer informatie over niveaugroepen C, D en E 
Zie hier voor de trainingstijden (let op: in de zomerperiode aangepast! )

Notitie bij individueel gebruik van het schema
Tijdens de gezamenlijke trainingen  is de training altijd zo opgezet dat je altijd mee kan...ook al heb je je dag eens niet. Laat je dus vooral niet afschrikken. Het schema is slechts een richtlijn om alles in goede banen te leiden en voor jullie een fijne stok achter de deur. Altijd goed naar het lichaam blijven luisteren.


 

Laatst bijgewerkt ( 11 Aug 2014 om 16:38 )